Ogólne warunki umowy dzierżawy i regularnej sprzedaży kawy dla przedsiębiorców
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejsze Ogólne warunki umowy dzierżawy i regularnej sprzedaży kawy dla Przedsiębiorców wraz z Regulaminem Sklepu Internetowego PelloCaffe.pl (dalej: Regulamin) zawierają postanowienia określające prawa i obowiązki Przedsiębiorcy (zwanego dalej: Klientem) i Sprzedawcy (zwanego dalej odpowiedni: Sprzedawcą albo Wydzierżawiającym), wynikające z zawartej umowy.
- Klient przed złożeniem Zamówienia za pośrednictwem Sklepu internetowego PelloCaffe.pl, potwierdza, że zapoznał się z dokumentami opisanymi w ust. 1 powyżej oraz że przyjmuje ich treść i jest nimi związany.
- W przypadku gdy niniejsze Ogólne warunki umowy przewidują uregulowania odmienne od treści Regulaminu, obowiązujące dla stron są postanowienia Ogólnych warunków umowy.
II. PRZEDMIOT UMOWY
- Przedmiotem umowy jest:
- dzierżawa ekspresu do kawy dostępnego na stronie Sklepu internetowego PelloCaffe.pl, którego markę i model wybiera Klienta w chwili złożenia Zamówienia;
oraz
-
- sprzedaż regularna kawy, na mocy której Sprzedawca zobowiązuje się do sprzedaży i Dostawy kawy wybranej przez Klienta przy złożeniu Zamówienia.
III. DZIERŻAWA EKSPRESU DO KAWY
- Wydzierżawiający oddaje Klientowi do wyłącznego używania ekspres do kawy, którego model został wybrany przez Klienta w chwili złożenia Zamówienia.
- Klient zobowiązuje się do terminowej zapłaty Wydzierżawiającemu czynszu dzierżawy, w wysokości wskazanej na stronie Sklepu internetowego PelloCaffe.pl w chwili złożenia Zamówienia.
- W czynsz dzierżawy wliczona jest cena kawy i cena jej Dostawy w ilości i w rodzaju wybranym przez Klienta na stronie Sklepu internetowego PelloCaffe.pl w chwili złożenia Zamówienia.
- Czynsz dzierżawy za pierwszy miesiąc płatny jest z góry przy złożeniu Zamówienia. Czynsz dzierżawy za kolejne miesiące obowiązywania umowy jest płatny w jeden z następujących sposobów, zgodnie z wyborem Klienta dokonanym przy składaniu Zamówienia:
- z góry w terminie 7 dni licząc od dnia otrzymania od Sprzedającego faktury VAT;
- z góry do 5 dnia każdego miesiąca poprzez automatyczne obciążenie karty kredytowej zarejestrowanej do tego celu przy składaniu Zamówienia.
- Wydzierżawiający zobowiązuje się do:
- dostawy przedmiotu umowy do miejsca wskazanego przez Klienta oraz do jego zainstalowania (jeżeli tego wymaga producent urządzenia);
- przeszkolenia osoby wskazanej przez Klienta z obsługi ekspresu do kawy;
- serwisowania przedmiotu umowy przez cały czas trwania umowy dzierżawy.
- Klient zobowiązuje się do:
- terminowej zapłaty czynszu dzierżawy;
- używania przedmiotu umowy z należytą starannością, zgodnie z jego przeznaczeniem oraz instrukcją obsługi urządzenia dostarczoną Klientowi wraz z przedmiotem zamówienia;
- regularnego czyszczenia i konserwacji urządzenia zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia;
- udostępniania Wydzierżawiającemu urządzenia w celu wykonania czynności serwisowych lub naprawy urządzenia;
- zwrotu urządzenia po zakończeniu okresu umowy.
- Bez zgody Wydzierżawiającego Klient nie może oddawać przedmiotu umowy osobie trzeciej do bezpłatnego używania ani go poddzierżawiać. Zmiana miejsca użytkowania przedmiotu umowy wymaga zgody Wydzierżawiającego.
IV. SPRZEDAŻ I DOSTAWY KAWY
- Sprzedawca zobowiązuje się do regularnej Dostawy kawy w ilości i w rodzaju wybranym przez Klienta na stronie Sklepu internetowego PelloCaffe.pl w chwili złożenia Zamówienia, w sposób i przez Dostawcę, które zostały wybrane przez Klienta w chwili złożenia Zamówienia, w terminie do dnia 5 każdego miesiąca.
- Klient zobowiązuje się odbioru zamówionej kawy oraz do zapłaty Ceny i kosztów Dostawy wskazanej na stronie Sklepu internetowego PelloCaffe.pl w chwili złożenia Zamówienia, które są wliczone w czynsz dzierżawy urządzenia, zgodnie z pkt II ust. 3 i 4 niniejszych Ogólnych warunków.
V. CZAS TRWANIA UMOWY
- Umowa zostaje zawarta na czas 24, 36 lub 48 miesięcy, zgodnie z wyborem Klienta dokonanym przy składaniu zamówienia.
- Wydzierżawiający może rozwiązać umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym w sytuacji, wystąpienia co najmniej jednej z niżej wymienionych okoliczności:
- Klient zalega z płatnością czynszu dzierżawy za co najmniej dwa miesiące;
- Klient korzysta z przedmiotu umowy w sposób sprzeczny z jego przeznaczeniem lub niezgodnie z instrukcją obsługi urządzenia;
- przekazania przez Klienta przedmiotu umowy osobie trzeciej do używania albo poddzierżawienia urządzenia, jak również przeniesienia urządzenia w inne miejsce niż wskazane do dostawy bez zgody Wydzierżawiającego;
- narusza inne postanowienia wynikające z niniejszej umowy.
- Po zakończeniu okresu dzierżawy, niezależnie od przyczyn i sposobu jej ustania, Klient jest zobowiązany do zwrotu przedmiotu umowy, w stanie wynikającym z prawidłowego użytkowania, w terminie nie dłuższym niż 7 dni.
- W przypadku braku zwrotu przedmiotu umowy w terminie wskazanym w ust. 3 powyżej, Wydzierżawiający jest uprawniony do żądania zapłaty odszkodowania za bezumowne korzystanie z przedmiotu dzierżawy w wysokości dwukrotnej stawki czynszu dzierżawy, za każdy rozpoczęty miesiąc.
- Jeżeli Wydzierżawiający wypowie umowę w związku z zaistnieniem przynajmniej jednej z przyczyn, o których mowa w ust. 2 powyżej, jest uprawniony do dochodzenia od Klienta zapłaty kary umownej w wysokości będącej równowartością iloczynu wysokości czynszu dzierżawy i ilości miesięcy pozostałych do końca obowiązywania umowy. Dochodzenie zapłaty kary umownej nie wyłącza możliwości dochodzenia odszkodowania na zasadach ogólnych.
VI. USŁUGI SERWISOWE I NAPRAWA
- W ramach niniejszej umowy dzierżawy, przez czas jej obowiązywania, Wydzierżawiający świadczy usługi serwisowe bez dodatkowych opłat, co obejmuje również wymianę części podlegających normalnej eksploatacji.
- Usługi serwisowe są świadczone z inicjatywy Wydzierżawiającego albo na wezwanie Klienta.
- Wydzierżawiające świadczy również nieodpłatnie usługi naprawy przedmiotu umowy w ramach gwarancji producenta.
- Klient zgłasza żądanie wykonania usługi serwisowej albo naprawy urządzenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: serwis@pellocaffe.pl lub telefonicznie na numer +48 604 579 879 .
- Klient jest zobowiązany do poinformowania Wydzierżawiającego o awarii lub uszkodzeniu urządzenia niezwłocznie. Klient ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia urządzenia, które powstaną na skutek jego dalszej eksploatacji, pomimo awarii urządzenia.
- Usługa serwisowa albo usługa naprawy urządzenia zostanie wykonana przez Wydzierżawiającego w okresie nie dłuższym niż 48 godzin licząc od momentu otrzymania zgłoszenia.
- W przypadku gdy naprawa przedmiotu umowy okaże się niemożliwa do wykonania w ciągu kolejnych 48 godzin. Wydzierżawiający zapewni Klientowi urządzenie zastępcze na cały czas trwania naprawy.
- Usługi serwisowe nie obejmują czyszczenia urządzenia i używania środków czystości do tego wskazanych w instrukcji obsługi, co jest obowiązkiem Klienta.
- Nieodpłatne naprawy urządzenia odbywają się na warunkach przewidzianych w gwarancji udzielonej przez producenta, których treść zostanie przekazana Klientowi wraz z Dostawą urządzenia.
- Koszty naprawy uszkodzeń przedmiotu umowy nieobjęte gwarancją ponosi Klient. Klient ponosi również koszty naprawy urządzenia, które wynikają z nieprawidłowej eksploatacji urządzenia, w szczególności niezgodnej z zaleceniami producenta albo są wynikiem uszkodzeń mechanicznych.
VII. WYKUP URZĄDZENIA
- W przypadku zawarcia umowy na okres nie krótszy niż 48 miesięcy, po zakończeniu okresu obowiązywania umowy Klientowi przysługuje prawo do nabycia prawa własności przedmiotu dzierżawy za cenę w wysokości 1,00 zł.
- Klient jest zobowiązany do zgłoszenia woli nabycia przedmiotu umowy co najmniej na miesiąc przed upływem terminu obowiązywania umowy, pod rygorem utraty uprawnienia.
- Wydzierżawiający zachowuje prawo własności przedmiotu umowa do momentu zapłaty przez Klienta umówionej ceny sprzedaży urządzenia.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Szczegóły dotyczące złożenia Zamówienia, wyboru sposobu Dostawy i Dostawcy, płatności oraz reklamacji zostały uregulowane w treści Regulaminu.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszych Ogólnych warunkach umowy zastosowanie znajdują w szczególności postanowienia Regulaminu i Kodeksu cywilnego.
- Aktualne Ogólne Warunki umowy sprzedaży regularnej kawy są dostępne na stronie Sklepu internetowego.
- Sprzedawca zastrzega możliwość zmiany postanowienia niniejszych Ogólnych warunków umowy, w szczególności gdy jest to wymagane przepisami prawa.
- W przypadku zmiany Ogólnych warunków umowy w trakcie realizacji umowy, Klient jest związany treścią Ogólnych warunków umowy obowiązujących w momencie złożenia Zamówienia.